Landsbygdsnätverket

Företag och föreningar tillsammans för en levande landsbygd

Tanken med projektet är att stärka länets landsbygder och livsmedelsföretag genom att skapa tillfällen för erfarenhetsutbyten och bidra till mer samarbeten exempelvis genom olika "happenings" och marknadsföring i kluster där möjligheter uppstår där man kan hjälpas åt att utveckla respektive företag. Projektet bidrar också till att fler företag i länet orkar fortsätta att producera livsmedel och till att kunder (restauranger och konsumenter) ges bättre möjlighet till att handla nära och göra medvetna val.

Föreningslivet är väldigt viktigt för en levande landsbygd och därför kommer man i projektet att samarbeta med och engagera föreningar i aktiviteter. Det ska bli en starkare ”vikänsla” som kan bidra till att fler ser betydelsen och styrkan med lokala livsmedelsproducenter och att man agerar tillsammans.

Projektägare: Wadköping Matmarknad AB
Projektslut: 2027-01-31
Budget: 1 miljoner kronor
Kontakt: Ann-Christine Wallberg, 073-9995511

Kategori

Generell företagsutveckling och besöksnäring, Nya livsmedel

Plats