• Till innehåll på sidan
Landsbygdsnätverket
Meny 
  • Hållbara gröna näringar
  • Hållbara blå näringar
  • AKIS och EIP-Agri
  • Landsbygdsutveckling och Leader
  • Nyheter och artiklar
  • Nyhetsbrev
  • Kommande aktiviteter
  • Livesändningar och webbinarier
  • Podden Landet
  • Landsbygds­kommunikatörerna
  • Kampanjer
  • Om Landsbygdsnätverket
  • Kontakta oss
  1. Hem
  2. Podden Landet

Tack för tio år med Landet! Nu möts vi live

Efter tio år, 195 avsnitt och med över 600 gäster tackar Landet – podden bortom storstan för samtalen och för oss. Samma nyfikenhet lever nu vidare i Landsbygdsnätverket Live. Streamade sändningar på YouTube, LinkedIn och Facebook. Där du kan delta, ställa frågor och bidra i diskussionen.


Se vilka livesändningar som är på gång

Lyssna på poddavsnitten

Filtrera poddar

Kategori

  • Företagande3
  • Handel och marknad5
  • Klimat och miljö1
  • Kultur1
  • Mat och livsmedel3
  • Turism och besöksnäring1

Senast ändrad

  • Mer än ett år sedan5
  • #155 Geografiska matvarumärken - smaken av framgång

    Visste du att lukt och smak är våra äldsta sinnen? På dem vi bygger våra minnen och känslor. Geografiska matvarumärken är matvaror som förknippas med olika platser. Som Västerbottenost, Hönökaka, Kalix löjrom och Hernö gin. Närproducerade livsmedel blir allt mer populära. Och de är en outnyttjad potential för Sveriges olika landskap. Men hur kan vi arbeta för att utveckla fler svenska, regionala matvarumärken?

    2022-12-14
  • #153 Fler svenska råvaror på restaurang – det här visste du inte om grossisternas roll

    De är mellanhanden som vi matkonsumenter inte alltid tänker på: grossisterna. De som köper in råvaror från livsmedelsproducenter och säljer vidare till restaurang och café. En viktig länk i kedjan från jord till bord. Men hur fungerar egentligen det svenska grossistledet? Kan stora och små grossister komplettera varandra? Och vad behövs för att fler svenska råvaror ska nå ut på tallriken?

    2022-11-23
  • #146 Gammalt blir nytt - hållbart mode i framkant

    Kan kläder göras av vilket material som helst? Och vilken skillnad gör nya material och nya innovationer i en av världens mest förorenade branscher? Modeindustrin står idag för runt 10 procent av de globala utsläppen av växthusgaser och bidrar även till en lång rad miljöproblem. Men samtidigt ligger Sverige i framkant med nya innovationer.

    2022-07-06
  • #93 Sätt oss på kartan - om platsmarknadsföring

    Ishotellet i Jukkasjärvi, Surfbukten i Östersund och Halifornia i Varberg. Tre exempel där man lyckats göra sin bygd känd. På dessa ställen har man jobbat med det som kallas placebranding eller platsmarknadsföring. Det går ut på att stärka en plats för att locka fler invånare, investeringar och etablering.

    2019-09-25
  • #82 REKO-ringar på vattnet - om relationsmat

    Intresset för Reko-ringar går som en våg över hela landet. En kvarts miljon människor är med i grupperna och i Sjuhärad har den första svenska utvärderingen gjorts. Landet pratar med projektledaren bakom rapporten och träffar två producenter som berättar om hur det fungerar dem.

    2019-04-24
Logotype Landsbygdsnätverket
Logotype EU
  • Kommande aktiviteter
  • Webbinarier
  • Podden Landet
  • Tillgänglighetsredogörelse
  • Cookies (Kakor) och analys
  • Hantering av personuppgifter
  • Kontakta oss
  • Lediga jobb
  • Om Landsbygdsnätverket
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram